دولت الكترونيك و پرتال استان كابوسي غير قابل تحقق در استان يزد

وارده :
شبنم ميرزا حسيني

اينكه از كجا شروع كرد همه مهم است هم نه.
مهم براي آنان كه مي دانند و شايد غير مهم براي آنان كه بخشي از آنان جامعه و مراجعين نهادهاي دولتي در استان يزد هستند كه به اين بروكراسي اداري رايج عادت كرده اند و شايد اين ترك عادت براي دولتي ها هم موجب بدحالي شود.

و شايد مثل حكايت تلخ آگاهي از ايجاد كانال مشترك و باز هم بلوار ايجاد شده آسفالت و به نفع پيمانكاران و شايد ناظران چند باره آسفالت مي شوند.

ابتدا بايد از واژه جاودانه پرتال در يزد و فراخوان سال گذشته بخشي از استانداري يزد كه مسئول و رسيدگي كننده به اين بخش عنوان نوشت.
سالها در استان صاحب جايگاه فناوري اطلاعات مي گذرد و پرتال استان راه به سراب يافته و فقط قراردادهاي ايجاد و محتوا سازي شايد سود آور و يا زيان آور شده باشد و براي نظارت و پاسخگوئي به اين مقوله فرد و تصميم گيرنده شجاع و پاسخگو هم پيدا نمي شود.

از قرارداد و احياناً رانت استفاده شده در ايجاد سايتي با نرم افزارهاي متن باز تا مزايده محتوا سازي آن و عدم حداقل هائي شناسائي و ارائه خدمات الكترونيك در آن .

براستي با جستجو در دنياي وب و استانهاي ديگر و حتي مشابه كه ادعا ندارند و نوعاً محروميتهاي خاص خود را دارند هم به اين شكل مي باشد؟

آيا مشكل شركتها و بخش خصوصي است يا عدم نظارت – شجاعت و يا مديريت صحيح مي باشد؟ يا چيز ديگري.
آيا مدير پاسخگو و شجاعي در ارائه گزارش و عملكرد اين بخش در حوزه مديران استاندار يزد موجود مي باشد؟
|
اتوماسيون اداري - نامه هاي در دست و چاپگرها آماده خدمت

سالها از مطرح بودن و اجرائي شدن بحث اتوماسوين اداري آن در استان و كشور مي گذرد و با هدف دولت الكترونيك و كاهش هزينه هاي گوناگون غير ضروري شاهد سليقه هاي مختلف نهادهاي گوناگون هستيم.
همچنان مراجعين ادارات نامه به دست از اين اتاق به آن اتاق مراجعه مي كنند و دولت الكترونيك و ارباب رجوع باز هم به بيراهه و يا سرگرم تكرار يك عادت ماندگار شده اند.
در اداراتي كه نامه اسكن مي شوند و باز هم در بخشهاي گوناگون نامه چاپ و باز هم به دست ارباب رجوع است .
براستي باز مشكل در كجاست ؟ دولت- عدم عملياتي شدن درست توسط بخش خصوصي ؟ عدم نظارت؟ عدم كارشناسي و مديريت صحيح پروژه؟

مشكل در هر كجا است همچنان نامه به دست ارباب رجوع مي باشد و ارسال نامه از طريق خارج نشدن از منزل و دريافت پاسخ همچنان شايد دست نيافتني در استان يزد باشد.
ظريفي گفت نامه بدسان جواب خود را دير به دير به دست مي آورند حالا شما متصوري از طريق عدم مراجعه پاسخي دريافت شود.

وجدان آگاه و بيداري باشد باز هم در اين مقولات حرف هائي براي گفتن است.
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا